هزینه باربری

هزینه باربری و اتوبار

عوامل موثر بر قیمت باربری و اتوبار

خدمات جابجایی و باربری هم در فاصله های کوتاه مثل فاصله بین دو ساختمان یا حتی طبقات یک ساختمان ارائه می شوند و هم در فواصل دورتر هنگام اسباب کشی با ماشین های باربری و اتوبار. جابجایی برخی وسایل مثل پیانو یا تابلوهای بزرگ و باارزش نیاز به تخصص و گاهی وسایل متفاوت دارد که هزینه های این دسته از خدمات جابجایی بسته به مورد تغییرات زیادی دارد.

زمان اسباب کشی

زمان مهمترین فاکتور در قیمت دهی خدمات باربری و اتوبار است. در واقع هزینه اسباب کشی با پیش فرض قراردادن چند ساعت اولیه اعلام شده و پس از آن و به ازای ساعات بیشتر کار هزینه جداگانه دریافت‌می‌شود. این میزان در بیشتر شرکت‌های باربری و اتوبارها در حدود ۳ تا ۴ ساعت است. بعضی از اتوبارها بر اساس زمان و بصورت ساعتی قیمت می‌دهند و بعضی ها بصورت پروژه ای.

فاصله در اسباب کشی

فاصله بین مبدا و مقصد بر روی مدت زمان لازم برای انجام کار تاثیر می گذارد و طبعا در نهایت هزینه کلی باربری را افزایش می‌دهد. برخی از شرکت های باربری در مواردی که فاصله بین ماشین تا مبدا یا مقصد به طرز نامعقولی زیاد است؛ مثلا خانه در انتهای یک کوچه بن بست است و عبور ماشین باربری ممکن است هم هزینه ی جداگانه ای طلب می کنند. البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر شرکت اتوبار برای این مورد تعرفه ی از پیش تعیین شده ای هم نداشته باشد میزان ساعت کار خودبخود افزایش یافته و قیمت نهایی را بالامی برد.

کامیون و وانت بار اسباب کشی

حجم اسباب و وسایل تعیین کننده ماشین مورد نیاز است. برای جابجایی یک وسیله که معمولا با وانت بار یا نیسان وانت انجام می شود .

طبقات و راه پله

یکی دیگر از سوالاتی که در هنگام ثبت سفارش های باربری پرسیده می شود و برای شرکت اتوبار اهمیت دارد، این است که جابجایی از کدام طبقه مبداء به کدام طبقه در مقصد صورت می گیرد. در این مورد شرکت ها رویکردهای متنوعی دارند.

اسباب کشی با راه پله یا آسانسور

شاید گفتن این نکته ضروری به نظرنرسد که راه پله به دلیل مسوولیتی که برای نیروهای باربری و در نتیجه کل شرکت ایجادمی کند، در مقابل آسانسور هزینه بیشتری را بر عهده مشتری می گذارد. عبور از راه پله هم زمان را افزایش می دهد و میزان دقت بالاتری به جهت محافظت از اسباب و وسایل و لوازم خانه می طلبد. این نکته را درنظرداشته‌باشید که روز اسباب کشی را از قبل با همسایگان و البته مدیر ساختمان هماهنگ‌کنید. در بعضی از ساختمان‌ها و مجتمع‌های اداری و مسکونی، در جریان قراردادن هیئت مدیره ساختمان جزئی از قوانین حضور و زندگی در آن ساختمان است.

نکته مهم آسانسور برای روز اسباب کشی

حتما چند روز قبل از اسباب کشی با مدیریت ساختمان در مورد آسانسور هماهنگ کنید. برخی از ساختمان ها بر اساس یک توافق عمومی با همه همسایه ها اجازه استفاده از آسانسور را به منظور اسباب کشی نمی دهند. در مواردی آسانسور مخصوص برای این باربری و امور جابجایی وجوددارد؛ البته در مجتمع های ساختمانی بزرگ، که در این مورد هم باید از چند روز قبل و برای ساعاتی خاص آن آسانسور را رزروکنید.

راهی برای کم کردن هزینه باربری

هرچه برای لحظه ی جابجایی آماده تر باشید بیشتر جلوی افزایش هزینه های سربار را گرفته اید. جدای از اینکه باید سعی کنید هرگز بسته بندی و کارتن کردن وسایل را برای روز اسباب کشی نگذارید، یکی از مواردی که به صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار کمک می کند بازکردن و جداکردن قطعات وسایلی است که این قابلیت را دارند.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *